Week 2

2 mei 2016 - Paramaribo, Suriname

Onze tweede week zit er weer op en is erg snel gegaan. Vorige week zaterdag zijn we met de taxi naar het zwembad gegaan om weer even af te koelen. Door het zwemmen hadden we erg honger gekregen en hebben we lekker een pizza gegeten bij de Subway. Daarna zijn we door gegaan naar 't Vat en hebben we daar nog wat gedronken en zijn we vervolgens weer terug gegaan naar huis met de taxi. We zitten ruim 20 minuten in de taxi vanaf ons huis naar de stad en voor zo'n ritje betalen we 40 SRD en dat is omgerekend €5,70 dus dat kost heel weinig. Zondag zijn we net als die week ervoor met mevrouw Hulsman en haar moeder naar de zondagse markt gegaan. Na de markt hebben we nog heel veel boodschapjes gedaan met hun voor de crèche en voor stichting TANA. Maandag en dinsdag hebben we weer stage gelopen van 8 tot 2 uur. Dinsdag avond gingen we met 2 leidsters en een stagiaire van de creche naar de bioscoop. Ook namen ze hun vriend en broertje mee. We gingen naar de film Junglebook in 3D.  Nederlanders hebben een klok en Surinamers hebben de tijd dus we kwamen niet helemaal op tijd bij de film daarom moesten we vooraan zitten op de laatste 2 stoelen. Toen de film was afgelopen hebben we nog met zijn alle gegeten bij de McDonald's. Daarna hebben wij met z'n 2e nog koningsnacht gevierd in club Tequila. Er waren veel Nederlandse stagiaires dus was een gezellig feestje! Woensdag hadden we een dagje vrij genomen in plaats van vrijdag, zodat we lekker konden uitslapen. Die dag hebben we verder ook niet veel gedaan. Donderdag en vrijdag hebben we weer stage gelopen. Donderdag voelde de groepsleidster zich niet lekker en daarom hebben wij veel opdrachten en activiteiten gedaan met de kinderen. Vrijdag ging een leidster die normaal tot 5 uur werkt eerder naar huis en hebben wij samen afgesloten. 'S Avonds hebben we onze spullen ingepakt voor het weekend, omdat we op tour gingen, maar dat vertellen we in ons volgende blog!

1. Joan:
    He joelle,
    Wat geweldig om te lezen dat je het naar je zin hebt. Wat een geweldige ervaring. Trots op je xxxx
  2. Anouschka van der Schee:
    2 mei 2016
    Yeahh wat leuk weer zeg! Te grappig gewoon lekker relaxt te laat komen! En wat leuk dat jullie werk en stappen enzo ook gewoon lekker combineren! Geniet ervan!! Liefs !!
  3. Jose:
    2 mei 2016
    Leuk om te lezen dames!!
    Ga zo door..
  4. Marije:
    3 mei 2016
    Wat een leuke en herkenbare verhalen & foto's meiden! Ik ben blij om te zien/lezen dat het goed met jullie gaat! Succes, geniet en pas goed op elkaar ;)