Ervaring rijker

22 mei 2016 - Paramaribo, Suriname

Ondertussen zijn we 2 weken verder dus tijd voor een nieuwe blog! Na de week van de Galibi tour zijn we druk bezig geweest met stage. Die week was het ook niet heel mooi weer hier dus hebben ook niet zoveel gedaan. Woensdag 11 mei hebben we s'ochtends eerst stage gelopen en daarna naar de vreemdelingendienst geweest om ons visum te verlengen tot 1 juli. Donderdagavond gingen we met meneer en mevrouw Hulsman mee naar de moeder van mevrouw Hulsman, want daar was er een lezing. Er kwam iemand in huis die een lezing ging houden die in het Arabisch was dus wij konden er niks van verstaan, maar was wel een keer leuk om meegemaakt te hebben. Die vrijdag hebben we s'avonds gegeten bij een collega met nog 3 andere. We hebben heerlijk gegeten en veel gelachen met elkaar. Zaterdag was het eindelijk weer lekker weer, maar helaas was Joëlle een beetje ziek dus zijn we niet naar het zwembad gegaan. In de avond hebben we nog wel even wat gegeten en gedronken bij 't Vat zodat we er toch even uit waren. De volgende dag stond er weer een leuke tour op het programma. We werden door onze taxi naar Leonsberg gebracht waar de verzamelplek was. Het regende die ochtend heel hard dus zoveel zin hadden we er niet meer in. Toen we vanaf Leonsberg de boot opgingen begon lekker het zonnetje te schijnen en die is gelukkig ook niet meer weggegaan. Ongeveer 10 minuten op de boot gezeten te hebben gingen we naar plantage 'Rust en werk' waar we hebben gegeten en een rondleiding hebben gekregen. Aan het einde mochten we nog kaaimannen en landschildpadden vasthouden en daarmee op de foto. Daarna zijn we weer de boot opgegaan om dolfijnen te spotten. Op de boot deden ze Hindoestaanse muziek op zodat de dolfijnen daarop af kwamen. Het duurde even voordat de dolfijnen kwamen, maar naar een tijdje kwamen ze boven water. Na ongeveer een uur zijn we naar Braamspunt gevaren en hebben daar op het strand gezeten en naar zonsondergang gekeken. Toen gingen we weer de boot op naar Leonsberg en daar stond onze taxichauffeur op ons te wachten om ons weer naar huis te brengen. Maandag was het 2e Pinksterdag dus gingen we naar het zwembad en 's avonds gingen we naar de Jongeren beurs. Dit was een beurs voor jongeren waar allemaal scholen en bedrijven stonden om informatie te geven, stichting Tana stond hier ook. Buiten was er een fashion show en allemaal eetkraampjes.

Dinsdag begon onze stage weer, deze week hadden we onze tussen beoordeling, die was erg goed en we hebben ook onze opdrachten besproken. verschillende opdrachten hebben we al uitgevoerd. Normaal zijn we vrijdag vrij. maar deze vrijdag moesten we voor iemand invallen en hadden we de leiding over een groep kinderen die dag. Dat was er leuk om samen te doen. Om 3 uur waren we klaar en begon ons weekend alweer. Donderdag hadden we met meneer Hulsman erover dat Aruba een erg mooi land is, we hadden het erover omdat we een mooie aanbieding daar heen hadden gezien. Dus vrijdag toen we klaar waren met stage hebben we een paar dagen Aruba geboekt. (6 tot 10 juni). Zaterdagochtend werden we om 9 uur opgehaald, want om 10 uur moesten we verzamelen bij 't Vat en vanaf daar werden we met een busje naar de Sahara gebracht en daar gingen we een quad tour doen. Eerst kregen we een korte instructie over de quad en mochten we even oefenen. Toen iedereen had geoefend begon te tour van 40 km. We reden achter elkaar aan en iedereen zat met zijn 2e op 1 quad. Af en toe kwam er een korte stop en konden we afwisselen met rijden. Toen we op de helft waren stopten we bij de colakreek waar we even konden uitrusten en waar we wat gegeten en gedronken hadden. Als je zin had kon je ook nog lekker een frisse duik nemen. Na een kwartier gingen we verder rijden door het bos. In het bos waren de plassen nog veel erger en dieper dus moesten goed gas blijven geven. Gelukkig waren we daar wel goed in en hebben dus geen één keer vast gezeten. Bij de laatste stop waren we erg moe, maar we moesten nog een uur. We hadden het gas er aardig goed opzitten dus dat uur was zo voorbij. Terug bij de plek waar de quads stonden hebben we ons omgekleed en zijn we de bus ingestapt terug naar Paramaribo. In de bus hebben we heerlijk gegeten en waren rond kwart over 7 weer terug in Paramaribo bij 't Vat. Bij 't Vat hebben we nog een ijsje genomen en daarna hebben we snel de taxi gepakt richting huis, want we waren helemaal op, maar wat hebben wij genoten van deze geweldige dag en weer een mooie ervaring rijker! Vandaag zijn we lekker aan het uitrusten en gaan mevrouw Hulsman helpen met eten koken, omdat er vanavond een lezing hier thuis is.

1. Elly Beneker:
    22 mei 2016
    Wat beleven jullie veel zeg, geniet er nog maar lekker van
  2. Miranda ruiter:
    22 mei 2016
    Hoi,
    Ik kwam je blog tegen op Facebook, ziet er leuk uit zeg!! Leuke foto's!! Volgens mij genieten jullie er wel van! Veel plezier nog!!
    Groetjes Miranda
  3. Petra:
    27 mei 2016
    jullie hebben de reis van je leven .Vergeet je nooit meer. Genieten groetjes Petra